torsdag 22. august 2013

Frøet av Charlotte Bråten, illustrert av Rune Markhus

Ikke visste jeg at det kunne komme en hest ut av et frø! Men det gjør det altså i denne historien. For en kveld finner Sandra et frø, hun planter frøet i en potte og vips morgenen etter står det en lys levende hest på rommet hennes! Jeg vokste så fort jeg kunne sier hesten, for jeg skjønte du trang en venn. Sandra tar med hesten på tur til pappa. For pappa bor ikke sammen med Sandra hele tiden. Han bor sammen med Dumme-Marit. Sandras mamma og pappa er skilt. Sandra er ofte lei seg. For når hun er hos mamma, savner hun pappa, og når hun er hos pappa, savner hun mamma. Men det Sandra ikke visste var at Dumme-Marit er veldig glad i hester. Og så viser det seg at Dumme-Marit ikke er så dum alikevel.

En fin historie om hester og følelser.

Jeg vil låne boka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar